Питання та відповіді

Що таке транспортна картка і електронний проїзний? У чому їх основні відмінності?

Це безконтактні пластикові картки, що дозволяють розраховуватись за проїзд безготівково. Транспортна карта буває звичайна і для учнів. Різниця в тому, що з карти школярів при наявності учнівського квитка буде списуватися нижча плата за проїзд. Отже, з транспортної кртки списується разова вартість проїзду. Електронні проїзні — трьох категорій: громадянський, студентський і учнівський. Вони надають безлімітну кількість поїздок протягом 30 календарних днів.

Навіщо ці картки, в чому вигода? Чи можна купувати квитки, як і раніше, у кондуктора?

На першому етапі традиційний розрахунок готівкою зберігається. Але в майбутньому переважатиме оплата картками, оскільки це на сьогодні найсучасніший метод оплати проїзду в громадському транспорті.

Електронний квиток як система має певні переваги:

  • дає чіткі показники пасажиропотоків в місті, дозволяє налаштовувати і коригувати маршрути в місті в залежності від потреб пасажирів;
  • пасажиру з е-квитком не потрібна готівка, а особливо дрібна, не потрібно очікувати решту від кондуктора або вислуховувати його претензії з приводу того, що з двох сотень решти немає;
  • надає знижку на проїзд пасажиру.

Де купити* транспортну картку та електронний проїзний?

Картки та електронні проїзні квитки можна купити* в червоних кіосках «Черніговпреса», в кіосках «Побутова хімія та парфумерія», які розташовані по всьому місту на зупинках громадського транспорту. Також придбати* і поповнити картки можна в тролейбусному депо за адресою вул. Шевченка, 50Б.

Як можна дізнатися, скільки на транспортній картці залишилося грошей? Гроші згорають?

Залишок коштів на транспортній картці друкується на кожному квитку. Кошти зберігаються на картці протягом 3 (трьох) років з моменту останнього поповнення.

Який принцип роботи електронних проїзних? Чи треба їх купувати*, як і раніше, в кінці місяця на наступний? Яка вартість проїзних?

Ні, не обов’язково. Безперечна перевага нових електронних проїзних полягає у відсутності прив’язки до календарного місяця. Відтепер почати користуватися проїзними ніколи не пізно, адже він починає діяти з моменту першої поїздки й діє впродовж 30 днів незалежно від дня місяця, хоч це буде 8-е, 17-е або 27-е число. За час дії його можна продовжити на наступний такий же період в 30 днів. Вартість громадянського проїзного 240 грн, студентського – 120 грн, учнівського – 60 грн. Варто зазначити, що проїзні студентські та учнівські діють і в літку.

Картку-проїзний на місяць треба купувати* кожен раз нову?

Ні, саму картку потрібно придбати* один раз, а потім просто поповнювати рахунок на необхідну суму.

Як дізнатися термін дії проїзного, якщо точно не пам’ятаєш, коли ти його купив і коли почав користуватися?

Термін дії електронного проїзного вказується на паперовій квитанції, яка друкується терміналом у кондуктора.

Чи можна поповнювати проїзний до кінця терміну дії? Чи не втратиться термін, що лишився?

Проїзні можна і навіть бажано поповнювати до кінця терміну дії. При цьому ви нічого не втрачаєте, адже строк дії тарифу продовжується на 30 днів.

Відкладене поповнення – що це? Чи всі способи поповнення працюють однаково?

Поповнення картки за допомогою нашого обладнання дозволяє моментально записати нову інформацію на картку. Таке обладнання знаходиться у кіосках «Черніговпреса», в кіосках «Побутова хімія та парфумерія», в тролейбусному депо за адресою вул. Шевченка, 50Б. Як відбуваєтьс поповнення: Ви надаєте картку та гроші працівнику, Вам повертають картку та чек, що свідчить про факт зарахування коштів. І Ви відразу можете користуватися цими коштами.

А є таке поняття як відкладене поповнення, це коли для поповнення транспортної картки використовується обладнання або сервіси сторонніх фінансових установ. Наразі це поповнення через термінали самообслуговування 2click. В цьому випадку Вам не потрібно надавати карту, а лише ввести її номер. Зауважимо, що такий спосіб поповнення не дозволяє моментально отримати кошти на транспортну карту. Інформація про поповнення буде записана на картку при контакті з терміналом у транспорті. Термін, протягом якого це відбудеться, складає 1-2 доби. А, отже, радимо просто трохи заздалегідь подбати про баланс картки і тоді ніяких проблем не виникне. 🙂

Чи можна повернути транспортну картку чи проїзний?

Так,звичайно саму картку можна повернути за умови, що вона читається та має нормальний вигляд. Тоді вам повернуть заставну вартість 20 грн. З транспортної картки також можна повернути кошти. Нажаль, цього не можна зробити у випадку проїзного. Там нема поняття коштів на рахунку, а є поняття термін дії, а отже, якщо Ви проїзний активували, то дні “пішли”. Зробити повернення можна в сервісному центрі на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50Б, пн-пт 9.00-17.00.

Чи можна оплатити банківською карткою за проїзд?

Так, до оплати приймаються безконтактні банківські картки будь-якого банку чи платіжної системи, а також пристрої з технологією NFC. Для оплати потрібно піднести картку до екрану терміналу та зачекати поки почнеться друк квитка.

Тарифи на проїзд у муніципальному транспорті м. Чернігів та знижки для власників електронного квитка

Вартість проїзду в тролейбусі:
Готівка – 5 грн
Безконтактна транспортна картка, пристрій з технологією NFC – 5 грн
Транспортна картка – 3,95 грн
Транспортна картка учнівська – 2 грн.

Вартість проїзду в автобусах 36С, 41, 22С:
Готівка – 6 грн
Безконтактна транспортна картка, пристрій з технологією NFC – 6 грн
Транспортна картка – 6 грн
Транспортна картка учнівська – 3 грн

Чи потрібно давати картку кондукторові в руки?

Згідно правил користування транспортними картками пасажир має надати картку кондуктору. Більшість кондукторів надають пасажиру право самостійно прикладати картки, просто скеровують як це правильно робити. Проте якщо кондуктор вимагає, Ви маєте надати йому (їй) картку. Оскільки саме кондуктор відповідає за коректну роботу обладнання та зписування коштів з Вашої картки. 🙂

Куди звертатися, якщо виникають питання з приводу використання транспортних карток чи якісь проблеми?

Варто зазначити, що більшість питаннь вирішується при зверненні за телефоном 097-773-0-776, 095-773-0-776, 093-773-0-776 та не потребує відвідування офісу. Проте бувають деякі випадки, що вимагають відвідування сервісного центру на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50Б, пн-пт 9.00-17.00 без перерви.  В будь-якому випадку спочатку зателефонуйте і Вам розкажуть, як далі бути.

*сплатити заставну вартість картки/вартість тарифного плану