Питання та відповіді

Стосовно безконтактної банківської картки

Оплата проїзду БК фіксується валідатором. У випадку, коли зчитування БК пройшло коректно, ви бачите «зелену галочку» на валідаторі. Це означає, що системою зафіксовано ваш намір сплатити проїзд, так як гроші із вашого рахунку не списуються миттєво. Ви отримуєте «авансом» електронний квиток, який бачать водії та служба контролю.

Після завантаження з валідатора на сервер інформації про проданий вам квиток, АСООП робить запит про списання вартості проїзду до вашого банку. Якщо банк відмовляє у списанні, картка потрапляє в стоп-лист системи обліку оплати проїзду. При цьому вона і далі діє в торгових та банківських мережах. Повторні запити на списання коштів за отриманий квиток відправляються в автоматичному режимі за графіком через 1 год, 1 добу, 4 доби та тиждень. Для успішного списання коштів картка має бути відкрита для розрахунків в Інтернеті.

Розблокування БК у системі обліку оплати проїзду відбудеться автоматично, одразу після дозволу банку на списання коштів з вашого рахунку для погашення боргу за раніше отриманий квиток.

Оплата проїзду банківською карткою є складним процесом і складається із декількох етапів:

  • фіксація наміру оплати проїзду на валідаторі (миттєво);
  • вивантаження даних із валідаторів на сервер (термін: від декількох хвилин до декількох днів);
  • здійснення системою запиту до банку про зняття коштів за проїзд з рахунку (термін: від декількох хвилин до 2-х тижнів, в залежності від реагування банку та наявності коштів на картці);
  • списання вартості проїзду з банківського рахунку;
  • передача даних про оплату до системи обліку оплати проїзду;
  • видалення карти із стоп-листа, якщо вона була заблокована за заборгованість.

Системою обліку оплати проїзду із банківських карток списуються кошти виключно за здійснені вами поїздки.

Списання коштів за проїзд із банківської картки відбувається не миттєво, а у проміжок часу від декількох хвилин до декількох днів або тижнів.

Внаслідок цієї особливості у користувачів можуть виникати питання стосовно несанкціонованих зайвих списань з картки. І може здаватись, що ці списання відбуваються навіть тоді, коли картка не була використана для оплати.

Стосовно транспортної картки

— Залишок коштів на транспортній картці друкується на кожному квитку.

— Додатково баланс картки станом на останню зареєстровану в системі операцію також доступний у мобільному додатку Portmone®

— Кошти зберігаються на картці протягом 3 (трьох) років з моменту останнього поповнення.

Це безконтактні пластикові картки, що дозволяють розраховуватись за проїзд безготівково. Транспортна карта буває звичайна і для учнів. Різниця в тому, що з карти школярів при наявності учнівського квитка буде списуватися нижча плата за проїзд. Отже, з транспортної картки списується разова вартість проїзду. Електронні проїзні — трьох категорій: громадянський, студентський і учнівський. Вони надають безлімітну кількість поїздок протягом 30 календарних днів.

На першому етапі традиційний розрахунок готівкою зберігається. Але в майбутньому переважатиме оплата картками, оскільки це на сьогодні найсучасніший метод оплати проїзду в громадському транспорті.

Електронний квиток як система має певні переваги:

  • дає чіткі показники пасажиропотоків в місті, дозволяє налаштовувати й коригувати маршрути в місті в залежності від потреб пасажирів;
  • пасажиру з е-квитком не потрібна готівка, а особливо дрібна, не потрібно очікувати решту від кондуктора або вислуховувати його претензії з приводу того, що з двох сотень решти немає;
  • надає знижку на проїзд пасажиру.

Ні, не обов'язково. Безперечна перевага нових електронних проїзних полягає у відсутності прив'язки до календарного місяця. Відтепер почати користуватися проїзними ніколи не пізно, адже він починає діяти з моменту першої поїздки й діє впродовж 30 днів незалежно від дня місяця, хоч це буде 8-е, 17-е або 27-е число. За час дії його можна продовжити на наступний такий же період в 30 днів. Вартість громадянського проїзного — 240 ₴, студентського — 120 ₴, учнівського — 60 ₴. Варто зазначити, що проїзні студентські та учнівські діють і влітку.

Ні, саму картку, на відміну від старих паперових проїзних, потрібно придбати один раз, а потім просто поповнювати рахунок на необхідну суму.

Термін дії електронного проїзного вказується на паперовій квитанції, яка друкується терміналом у кондуктора або стаціонарним терміналом.

Проїзні можна і навіть бажано поповнювати до кінця терміну дії. При цьому ви нічого не втрачаєте, адже строк дії тарифу продовжується на 30 днів.

Так, звичайно саму картку можна повернути за умови, що вона читається та має нормальний вигляд. Тоді вам повернуть заставну вартість 20 ₴. З транспортної картки також можна повернути кошти. На жаль, цього не можна зробити у випадку проїзного. Там нема поняття коштів на рахунку, а є поняття термін дії, а отже, якщо Ви проїзний активували, то дні «пішли». Зробити повернення можна в сервісному центрі на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б, ПН-ПТ 09:00 — 17:00.

Варто зазначити, що більшість питань вирішується при зверненні за телефоном 097-773-0-776, 095-773-0-776, 093-773-0-776 та не потребує відвідування офісу. Проте бувають деякі випадки, що вимагають відвідування сервісного центру на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б, ПН-ПТ 9.00-17.00 без перерви.  В будь-якому випадку спочатку зателефонуйте і Вам розкажуть, як далі бути.

Що таке транспортна картка і електронний проїзний? У чому їх основні відмінності?

Це безконтактні пластикові картки, що дозволяють розраховуватись за проїзд безготівково. Транспортна карта буває звичайна і для учнів. Різниця в тому, що з карти школярів при наявності учнівського квитка буде списуватися нижча плата за проїзд. Отже, з транспортної картки списується разова вартість проїзду. Електронні проїзні — трьох категорій: громадянський, студентський і учнівський. Вони надають безлімітну кількість поїздок протягом 30 календарних днів.

Навіщо ці картки, в чому вигода? Чи можна купувати квитки, як і раніше, у кондуктора?

На першому етапі традиційний розрахунок готівкою зберігається. Але в майбутньому переважатиме оплата картками, оскільки це на сьогодні найсучасніший метод оплати проїзду в громадському транспорті.

Електронний квиток як система має певні переваги:

  • дає чіткі показники пасажиропотоків в місті, дозволяє налаштовувати й коригувати маршрути в місті в залежності від потреб пасажирів;
  • пасажиру з е-квитком не потрібна готівка, а особливо дрібна, не потрібно очікувати решту від кондуктора або вислуховувати його претензії з приводу того, що з двох сотень решти немає;
  • надає знижку на проїзд пасажиру.

Де купити транспортну картку та електронний проїзний?

Картки та електронні проїзні квитки можна купити в червоних кіосках «Черніговпреса», в кіосках «Побутова хімія та парфумерія», які розташовані по всьому місту на зупинках громадського транспорту. Також придбати і поповнити картки можна в тролейбусному депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б.

Як можна дізнатися, скільки на транспортній картці залишилося грошей? Гроші згорають?

Залишок коштів на транспортній картці друкується на кожному квитку. Кошти зберігаються на картці протягом 3 (трьох) років з моменту останнього поповнення.

Який принцип роботи електронних проїзних? Чи треба їх купувати, як і раніше, в кінці місяця на наступний? Яка вартість проїзних?

Ні, не обов'язково. Безперечна перевага нових електронних проїзних полягає у відсутності прив'язки до календарного місяця. Відтепер почати користуватися проїзними ніколи не пізно, адже він починає діяти з моменту першої поїздки й діє впродовж 30 днів незалежно від дня місяця, хоч це буде 8-е, 17-е або 27-е число. За час дії його можна продовжити на наступний такий же період в 30 днів. Вартість громадянського проїзного — 240 ₴, студентського — 120 ₴, учнівського — 60 ₴. Варто зазначити, що проїзні студентські та учнівські діють і влітку.

Картку проїзний на місяць треба купувати кожен раз нову?

Ні, саму картку, на відміну від старих паперових проїзних, потрібно придбати один раз, а потім просто поповнювати рахунок на необхідну суму.

Як дізнатися термін дії проїзного, якщо точно не пам'ятаєш, коли ти його купив і коли почав користуватися?

Термін дії електронного проїзного вказується на паперовій квитанції, яка друкується терміналом у кондуктора або стаціонарним терміналом.

Чи можна поповнювати проїзний до кінця терміну дії? Чи не втратиться термін, що лишився?

Проїзні можна і навіть бажано поповнювати до кінця терміну дії. При цьому ви нічого не втрачаєте, адже строк дії тарифу продовжується на 30 днів.

Відкладене поповнення — що це? Чи всі способи поповнення працюють однаково?

Поповнення картки за допомогою нашого обладнання дозволяє моментально записати нову інформацію на картку. Таке обладнання знаходиться у кіосках «Чернігівпреса», в кіосках «Побутова хімія та парфумерія», в тролейбусному депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б. Як відбувається поповнення: Ви надаєте картку та гроші працівнику, Вам повертають картку та чек, що свідчить про факт зарахування коштів. І Ви відразу можете користуватися цими коштами.

А є таке поняття як відкладене поповнення, це коли для поповнення транспортної картки використовується обладнання або сервіси сторонніх фінансових установ. В цьому випадку Вам не потрібно надавати карту, а лише ввести її номер. Зауважимо, що такий спосіб поповнення не дозволяє моментально отримати кошти на транспортну карту. Інформація про поповнення буде записана на картку при контакті з терміналом у транспорті. Термін, протягом якого це відбудеться, складає 1-2 доби. А, отже, радимо просто трохи заздалегідь подбати про баланс картки й тоді ніяких проблем не виникне.

Чи можна повернути транспортну картку чи проїзний?

Так, звичайно саму картку можна повернути за умови, що вона читається та має нормальний вигляд. Тоді вам повернуть заставну вартість 20 ₴. З транспортної картки також можна повернути кошти. На жаль, цього не можна зробити у випадку проїзного. Там нема поняття коштів на рахунку, а є поняття термін дії, а отже, якщо Ви проїзний активували, то дні «пішли». Зробити повернення можна в сервісному центрі на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б, ПН-ПТ 09:00 — 17:00.

Чи можна оплатити банківською карткою за проїзд?

Так, до оплати приймаються безконтактні банківські картки будь-якого банку чи платіжної системи, а також пристрої з технологією NFC. Для оплати потрібно піднести картку до екрана терміналу та зачекати поки почнеться друк квитка.

Тарифи на проїзд у муніципальному транспорті м. Чернігів та знижки для власників електронного квитка

Вартість проїзду в тролейбусі:
Готівка — 5 ₴
Безконтактна транспортна картка, пристрій з технологією NFC — 5 ₴
Транспортна картка — 3,95 ₴
Транспортна картка учнівська — 2 ₴

Вартість проїзду в автобусах 41:
Готівка — 6 ₴
Безконтактна транспортна картка, пристрій з технологією NFC — 6 ₴
Транспортна картка — 6 ₴
Транспортна картка учнівська — 3 ₴

Чи потрібно давати картку кондукторові в руки?

Згідно з правилами користування транспортними картками пасажир має надати картку кондуктору. Більшість кондукторів надають пасажиру право самостійно прикладати картки, просто скеровують як це правильно робити. Проте якщо кондуктор вимагає, Ви маєте надати йому (їй) картку. Оскільки саме кондуктор відповідає за коректну роботу обладнання та списування коштів з Вашої картки.

Куди звертатися, якщо виникають питання з приводу використання транспортних карток чи якісь проблеми?

Варто зазначити, що більшість питань вирішується при зверненні за телефоном 097-773-0-776, 095-773-0-776, 093-773-0-776 та не потребує відвідування офісу. Проте бувають деякі випадки, що вимагають відвідування сервісного центру на території тролейбусного депо за адресою вул. Шевченка, 50 Б, ПН-ПТ 9.00-17.00 без перерви.  В будь-якому випадку спочатку зателефонуйте і Вам розкажуть, як далі бути.

купитисплатити заставну вартість картки/вартість тарифного плану